JAK ZHUBNOUT I.: VEČEŘTE TAKTO, VEČEŘTE TOTO!


Třetí článek ze sekce “Jak zhubnout” se bude týkat jen a pouze večeře! K tomu, aby:

jste si váhu udrželi,

jste výrazně zhubli,

jste zhubli posledních pár kilo,

jste dobře a nepřerušovaně spali,

jste se probouzeli nabití energií,

jste si udrželi celkové psychické i fyzické zdraví,

je zcela nutné, abyste pochopili jak a co večeřet. Dobrá zpráva je, že následující pravidla platí bez výjimky pro všechny. Pro muže, ženy, mladé, starší, hubnoucí, nehubnoucí, atlety i lidi cvičící”z povinnosti” (milí odpůrci sportu, ani vám neodpustím ranní rozcvičku 🙂 )! Prim zde hrají 3 základní faktory:

1. složení

2. množství a

3. (nejdůležitější část) otevřená mysl, odhodlání pochopitfantazie a schopnost vykouzlit z omezeného množství surovin luxusní večeři!1

1. SLOŽENÍ: ŽÁDNÉ SACHARIDY

Proč ne? Sacharidy nám dávají okamžitou energii. Je naprostá pravda, že sacharidy jsou zcela nezbytné pro zdravou a vyváženou stravu, ale rozhodně nemusí být konzumovány v každém jídle! Pokud budeme sacharidy večeřet, tak tm získáme extra porci energie na víc v pozdních večerních hodinách. A to je přesně to, co navečer nepotřebujeme. Tělo se dostává do klidového režimu a připravuje se na spánek. Nepotřebuje k tomu další energii. Stačí mu bohatě ta, kterou načerpalo během dne (ze sacharidů zkonzumovaných na snídani, večeři nebo třeba na svačinku).

Je to jednoduché: pošlete tělu tu správnou informaci! Dopřejte mu palivo (sacharidy) během dne a na večer ho nakrmte kvalitními bílkovinami, neomezeným množstvím neutrální a košťálovité zeleniny se lžící správného druhu oleje (olivový, avokádový, avokádo, olivy: pamatujte, že zeleninu vždy přijímáme spolu s příměřeným množstvím tuku! Bez správného tuku postrádá konzumace zeleniny smysl).

2. MNOŽSTVÍ: DEFINICE PROKOPNUTÉ DÍRY V ŽALUDKU

Nedočkavci dostanou odpověď z první ruky níže, ale ve čtení rozhodně pokračujte

Co je tedy správné množství? 140 g (kuřecí prsíčko) – 170 g (treska) bílkoviny a neomezené množství neutrální a košťálovité zeleniny připravené na 1000 a jeden způsob!”

Nespočetně krát jsem se setkala s případy (a rozhodně se s nimi ještě setkám:-) ), kdy lidé jedli opravdu velmi málo přes den. Skoro až hladověli nebo měli extrémě malé porce (a obvykle i extrémě velké rozměry)! Obvykle to doprovázely dovětky typu:

“Víš toto je moje první jídlo, já jsem dneska ještě neměla čas!” (15.00 hod)

“Já prostě nemůžu snídat, u mě je to fyzicky nemožná záležitost!”

“Mě stačí jen malý salát, já stejně spěchám! Si jen tak do něčeho zobnu…”

A situace večer? Obrátí se (9 z 10 případů). Tento typ jedlíků do sebe obvykle večer nahází kde co a jejich žaludek je na tom tak, že to skoro vypadá, že do něj někdo prokopnul díru. Spořádá se obrovské množství nesprávného jídla. Ale pozor! Množství není ten problém (množství správných potravin)! Vzpomeňte si – neomezené množství neutrální a košťálové zeleniny upravené na milion způsobů máte povoleno! Kámen úrazu je zde v nevyrovnané hladině krevního cukru a rozhozené psychice.

Krevní cukr v nerovnováze = tělo žádá velké množství jídla nevhodného na večer!

Krevní cukr v rovnováze = tělo žádá libovou bílkovinu s vhodnou zeleninovou přílohou a je spokojeno!”

Pokud naše tělo navykneme na denní hladovění, pěkně nám to večer spočítá! (A to i za předpokladu, že ho budeme krmit přes den správnými potravinami, ale v nedostatečném množství a složení!). Při tomto “hladovém životním stylu” můžeme čekat: návaly hladu, návaly chutí (zejména na sladké a ovoce), pocit nezasycení a nekonečné dojídání se!2

Já na to: UŽ DOST PROSÍM! Přestaňte svá těla trápit a jezte správné/čerstvé/nezpracované/přírodní potraviny ve správný čas! Konec výmluv na nedostatek času, konec předstírání nezájmu o jídlo, konec zanedbávání snídaně, prosím. Mějte se rádi a pokud budete opravdu chtít – 100% to zvládnete! Pokud nepodchytíte správnou výživu během celého dne, určitě počítejte s pořádným problémem i večer!

Pro pokračování klikněte zde:

3. OTEVŘENÁ MYSL A FANTAZIE

 

Share Button
Silvie
Silvie
O mně

Jsem opravdovým milovníkem dobrého jídla. Můj bože, jak já miluju jídlo! Taky hodně špatně zpívám. Pokud mě dobře neznáte, asi budete mít trochu problém pochopit můj smysl pro humor, za který se předem omlouvám. Díky za to, že jste tady, že máte zájem poslouchat o mém životním stylu a také za to, že vám nevadí mé neutichající brblání o dnešní né úplně povedené životosprávě. Vážím si vaší důvěry v mé „kuchyňské umění“ i toho, že mi čas od času odpustíte nějakou tu chybku. Ještě jednou díky.

URČITĚ VYZKOUŠEJTE TAKÉ

TUKOFÓBIE: “KONZUMACÍ TUKŮ BUDU TLUSTÝ A DOSTANU INFARKT!” VELKÝ TUKOVÝ OMYL…
7:57
ROZHODNUTÍ JE VŠE: SEZNAM POTRAVIN!
9:13
ROZHODNUTÍ JE VŠE: JEZTE 4X DENNĚ CO 4 HODINY!
9:07
ROZHODNUTÍ JE VŠE: ČISTKA LEDNICE A SPÍŽE! ROZHODNUTÍ NEJVYŠŠÍ DŮLEŽITOSTI.
9:02
ROZHODNUTÍ JE VŠE: ZHUBNU. TEČKA.
8:48
ROZHODNUTÍ JE VŠE: SPRÁVNÁ VEČEŘE I.!
8:42
ROZHODNUTÍ JE VŠE: SPRÁVNÁ VEČEŘE II.!
8:17
ROZHODNUTÍ JE VŠE: PROČ ROZHODNĚ UDĚLAT ZMĚNU? ANEB: KONEC VÝMLUV!
8:09
ROZHODNUTÍ JE VŠE: POSKLÁDEJTE TO NA TALÍŘ SPRÁVNĚ!
8:56

2 komentáře

Zanechte Váš komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Pole označená hvězdičkou * jsou povinná.