GET DOWN ON IT: OŘECHY!


Pokud chcete: minimalizovat riziko rakoviny, srdečních chorob, cukrovky, konečně zhubnout bez hladovění a nesmyslných moderních diet, snížit známky stárnutí v podobě vrásek a povislé kůže, tak vám doporučuji, aby jste propadli ořechům! Představuji vám svého ultimátního průvodce, který vám přesně řekne kolik, proč a jak. Jdeme na to. 

Není žádnou novinkou, že by jste si měli tuto skvělou pochoutku dopřát každý den! Málo kde se ovšem dočtete, jaké je ono “rozumné” množství. Od toho máte mě 🙂 Je zcela nezbytné si uvědomit, že oříšky jsou velmi kalorické a nutričně výživné, proto je opravdu velmi snadné se jimi doslova “přecpat”! (vím o čem je řeč 🙂 ). To nezní úplně jako dobrá zpráva, viďte. Ale nevěšte hlavu. Pokud žijete zdravě, máte dostatek pohybu  a následujete má pravidla, tak jestli jednou za čas svou “denní dávku” ořechů trošku přepísknete, nic se neděje! Vaše tělo to zvládne. Musíte mít hlavu otevřenou (narážím na to, že pokud se ořechů přejíte a pak máte celý zbytek dne výčitky svědomí a užíráte se, tak svému tělu škodíte o mnoho víc, než kdyby jste snědli těch malých pokladů dvakrát tolik! Pamatujte – otevřená mysl je vše! Příště se prostě budete krotit. Věřím vám! 🙂 ).

JAK JE ZAČLENIT DO JÍDELNÍČKU, ABY TO MĚLO SMYSL?

Nemá cenu, aby jste si někdy během dne vzpomněli: “Ha! Ořechy! Jsem zapomněla…”. Prostě a jednoduše si v tom udělejte malý systém a přidávejte si oříšky do vašich snídaní, obědů a svačin. Večeři jsem vynechala schválně, jelikož ořechy na večer zbytečně zatíží váš žaludek. Zkuste je konzumovat do 17 hodiny odpoledne.

  1. Oříšky si namelte a přidejte do salátu či salátových dresingů (alespoň vám tam bude něco pěkně křupat 🙂 )
  2. Ořechy umixujte do polévek (polévka pak získá plnou a krémovou chuť)
  3. Posypte nadrcenými oříšky váš obědový steak (k rybě skvěle padnou piniové oříšky, ke kuřecímu  a krůtímu masu se hodí kešu a para ořechy a k tofu zase ořechy vlašské)
  4. Ořechy začleňte do vašich snídaňových kaší, ice krémů a cheesecakecups (viz: recepty – snídaně a recepty – RAW deserty)
  5. Pokud vás mezi jídly honí mlsná, tak si pár ořechů dopřejte jen tak. Skvěle zasytí a ještě vám přinesou spoustu zdravotních benefitů

KOLIK JE JEDNA DÁVKA?

Přísně dodržujte, pokud chcete zhubnout!

♥ mandle = 23 ♥ para ořechy = 7 ♥ kešu = 18  lískové ořechy = 20 ♥ makadamové ořechy = 11 ♥ arašídy = 28 ♥ pekanové ořechy = 19 ♥ piniové ořechy = 160 ♥ pistácie = 49 ♥ vlašské ořechy = 14 ♥

Pro nehubnoucí a nediabetiky!

♥ mandle = 34 ♥ para ořechy = 11 ♥ kešu = 26  lískové ořechy = 30 ♥ makadam. ořechy = 16 ♥ arašídy = 42 ♥ pekanové ořechy = 28 ♥ piniové ořechy = 240 ♥ pistácie = 73 ♥ vlašské ořechy = 21 ♥

PŘEDSUDKY!

Je mi jasné, že čtete, kolik kusů ořechů vám doporučuji a souběžně s tím si klepete na čelo:

Ty jsi bálzen, Silvie! Blázen! Co to je 7 para ořechů?

Tak: teď poslouchejte krutou pravdu 😀 Jednou pro vždy se smiřte s tím, že pytlík ořechů není ani hlavní jídlo, ani to není vaše tajná vášeň (kterou spořádáte u filmu), ani to není nevinné chřoupáníčko (které si denně dopřáváte při práci od stolů vašeho počítače)! Pokud se v tom vidíte – máte takzvaný “ořechový problém“. S tím musíte přestat. Je mi to líto, ale je to tak. Ořechy jsou nesmírně zdravé a nesmírně prospěšné, ale ve výše uvedeném množství. Všimli jste si někdy, že když si koupíte ten malý 100 g pytlíček mandlí, tak je v pravém dolním rohu napsáno tím mrňavým písmem: doporučená denní dávka: 25 g? Ano, tento pytlíček by vám měl dle doporučení ministerstva zdravotnictví vydržet 4 dny. Já jsem ve své dietě (ve vaší dietě/stravě) mírnější a klidně vám dovolím 35 – 40 g za den (pokud zrovna nehubnete nebo nejste diabetik)! Ale rozhodně ne 100 g a více. To mě vede k dalšímu pravidlu: čtěte etikety a doporučené denní dávky*! Pomůže vám to zorientovat se. Proto vůči mému dennímu dávkování nemějte předsudky, prosím. Vím, proč to píšu a proč vám tady počítám ořechy na kusy 🙂 Pokud máte hlad a nevíte “cobyjste”, tak si dejte 1 dávku mandlí, napíjte se vody a počkete 15 minut (ne před otevřenou lednicí). Uvidíte, že hlad zmizí.

*DDD: takto se na výrobcích zkráceně označuje Doporučená Denní Dávka.

“Pokud máte hlad a nevíte “cobyjste”, tak si dejte 1 dávku mandlí, napíjte se sklenice vody. Počkete 15 minut!”

PROČ ANO?

Zdravé tuky: Dobré omega-3 mastné kyseliny podporují mozkovou funkci, snižují riziko zánětů a také vyživují krevní buňky v těle!

Vláknina: Ořechy jsou nejlepším zdrojem vlákniny! Jejich vláknina je velmi dobře stravitelná. To, co z oříšků nestrávíme nám poté pomůže při správné funkci střev! Díky obsahu vlákniny zůstaneme dlouho sytí a náš krevní cukr nebude lítat nahoru a dolů, jako na horské dráze. To znamená, že pokud nám díky oříškům rychle nevyhládne, tak nebudeme sahat po “zbytečných svačinkách”a tím pádem se nebudeme přejídat. Toto je velmi důležitý bod pro všechny diabetiky a všechny v “hubnoucím” procesu!

Minerály: Úžasné oříšky jsou bohaté na minerály, jako je zejména: zinek, fosfor, hořčík a vápník. Tyto minerály hrají velmi důležitou roli při posilování imunity a správný vývoj kostí!

Zdroj bílkoviny: Ořechy obsahují velmi užitečné rostlinné bílkoviny! Ano: vážně nemusíme být zapřísáhlí masožrouti, abychom byli schopni do těla dostat nějaký ten protein/bílkovinu 🙂 Studie prokázaly, že právě rostlinné bílkoviny nám velmi účinně pomáhají v boji s rakovinou a srdečními chorobami!

Zásobárna energie: Ořechy jsou velmi kalorické, a proto nám dodají správnou energii k tomu, abychom mohli během dne efektivně fungovat. Jen pozor (jak jsem již zmínila), aby jste se nepřejedli! Opět platí pravidlo: Kvalita převyšuje nad kvantitou 🙂 Jedna porce ořechů nás může skvěle “přenést” mezi hlavními jídly.

Share Button
  • Září 04, 2015
  • 0
Silvie
Silvie
O mně

Jsem opravdovým milovníkem dobrého jídla. Můj bože, jak já miluju jídlo! Taky hodně špatně zpívám. Pokud mě dobře neznáte, asi budete mít trochu problém pochopit můj smysl pro humor, za který se předem omlouvám. Díky za to, že jste tady, že máte zájem poslouchat o mém životním stylu a také za to, že vám nevadí mé neutichající brblání o dnešní né úplně povedené životosprávě. Vážím si vaší důvěry v mé „kuchyňské umění“ i toho, že mi čas od času odpustíte nějakou tu chybku. Ještě jednou díky.

5 komentáře

Zanechte Váš komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Pole označená hvězdičkou * jsou povinná.